ניהול קשרי לקוחות חברתי / אביב יועצים

ניהול קשרי לקוחות חברתי

 

 

ניהול קשרי לקוחות חברתי הוא הדבר הבא בתחום של קשרי לקוחות. סוג זה של ניהול מתחיל לתפוס תאוצה בארץ ובעולם, ולרכוש לעצמו עוד ועוד מעריצים. אך מה הוא בדיוק ניהול קשרי לקוחות חברתי, ומה ההבדל בינו לבין ניהול רגיל של קשרי לקוחות? הנה כמה נקודות מעניינות, שייעזור לכם למצוא מענה לשאלות הללו.

·         ניהול קשרי לקוחות חברתי הוא קודם כל אסטרטגיה, אשר לעיתים קרובות נתמכת על ידי טכנולוגיות שונות. האסטרטגייה הזאת מבוססת על קיום שיתוף פעולה עם הלקוחות ועל האפשרות לתת להם להיות מעורבים בעסק.

  • קשרי לקוחות חברתיים הם עדיין קשרי לקוחות, רק מפותחים יותר.  כלומר, זהו תהליך אשר נועד לנהל את כל המידע הנוגע לתחום של קשרי לקוחות, בדרך יעילה וממוקדת יותר.

·         ניהול קשרי לקוחות חברתי יכול להתנהל בצורה שונה בכל ארגון. לכן, כאשר רוצים ליישם אסטרטגיית קשרי לקוחות מסוג זה, חשוב להבין מה הוא האתגר העסקי שאתם עומדים בפניו, וכיצד ניתן להשתמש בתחום של קשרי לקוחות כדי להגיע למטרה שהצבתם לנגד עיניכם.

  • ניהול קשרי לקוחות חברתי הנו מרכיב בסיסי בפיתוח עסק חברתי, כלומר- עסק שמשתף פעולה עם לקוחותיו.

כעת, כאשר אתם מתחילים להבין את העקרונות הבסיסיים של ניהול קשרי לקוחות חברתי, אפשר להמשיך הלאה ולפרט את הנושא בצורה מעמיקה יותר. תחילה, בואו נבין מהם בדיוק קשרי לקוחות, ומהו התחום של ניהול קשרי לקוחות. ובכן, ניהול קשרי לקוחות עוסק בתחומים של מכירות, שיווק ושירות או תמיכה. המטרה העיקרית של התחום הנה לספק לכל הלקוחות שירות לקוחות מעולה, שיגרום להם לחזור אל החברה שוב ושוב ולהמשיך לקנות בה מוצרים. כיום, ניהול קשרי לקוחות מבוסס ברובו על מידע שונה שהחברות יכולות לאסוף על הלקוחות שלהם, ואז להזין אותו לתוך מערכת קשרי לקוחות ממוחשבת. כעת, בואו נדבר קצת על ניהול קשרי לקוחות חברתי. בתחום הזה, אתם יכולים לראות הרבה מהעקרונות הקיימים בתחום המסורתי של ניהול קשרי לקוחות. אך עם זאת, ישנם גם הבדלים רבים.

ליחסי ציבור, למשל, יש כיום תפקיד חשוב מאוד בתחום של ניהול קשרי לקוחות חברתי. במרבית החברות והארגונים, מחלקות יחסי הציבור מנהלות את התדמית החברתית של העסק ומוצריו, והן אלו אשר אחראיות לשיתוף הפעולה עם הלקוחות. שינוי נוסף שניתן לראות הנו שהתחום של ניהול שירות לקוחות סובב כולו סביב הלקוח. זאת, בניגוד לסוגים אחרים של ניהול קשרי לקוחות, אשר בהם הלקוח הוא חלק פסיבי מהעסקה, ואין איתו שיתוף פעולה. כאשר מדברים על ניהול קשרי לקוחות חברתי, חשוב להבין שהנושא הנ"ל השתנה לחלוטין. כעת, הלקוח הוא למעשה האדם העיקרי אשר קובע את התנהלות העסק. במקום לשווק את המוצרים ללקוחות באגרסיביות, ניהול קשרי לקוחות חברתי מאפשר לחברות לדבר עם הלקוחות באמת ולשתף איתם פעולה, כדי לפתור בעיות בעסק, לאפשר ללקוחות לעצב את חווית השירות שלהם בעצמם ולבנות מערכת קשרי לקוחות יציבה, אשר בתורה תהפוך את הלקוחות המרוצים למפרסמיה הטובים ביותר של החברה.

חשוב מאוד לזכור שהתחום של שירות לקוחות חברתי איננו נושא חדש שמחליף את התחום של ניהול קשרי לקוחות רגיל- זוהי פשוט התפתחות מבורכת של התחום המסורתי, שתעזור לחברה לנהל קשרי לקוחות בצורה הטובה ביותר.

אביב יועצים
כתיבת תוכן איכותי.
כתיבת תוכן איכותי.
אביב יועצים
ייעוץ שיווקי וקידום אתרים באינטרנט.
מרכז הארץ
-
קישור לאתר
עסקים - שרות לקוחות
תאריך: 1/8/2011
 


מאמרים נוספים בתחום עסקים - שרות לקוחות

בנקים שעות פתיחה / דודי לבנטל
שעות פתיחה של בנקים - כמה שהחיפוש הזה פשוט, ככה הוא מורכב, אלא אם כן משתמשים באתר שעות-פתיחה על מנת להגיע ישירות לשעות הפתיחה של סניף הבנק המסויים.
ניהול קישרי לקוחות עבור עסקים קטנים / אביב יועצים
עסקים קטנים עומדים בפני אותו האתגר אשר עסקים גדולים עומדים בפניו: כיצד ליצור פרופיל טוב של הלקוחות, כדי שיוכלו להציע להם שירות יעיל ועקבי. יש להם מה להרוויח מיישום שיטת ניהול קישרי לקוחות מתקדמת.
ניהול קשרי לקוחות חברתי / אביב יועצים
ניהול קשרי לקוחות חברתי הוא הדבר הבא בתחום של קשרי לקוחות. סוג זה של ניהול מתחיל לתפוס תאוצה בארץ ובעולם, ולרכוש לעצמו עוד ועוד מעריצים.
ניהול קשרי לקוחות: כיצד לשפר קשרי לקוחות / אביב יועצים
קשרי לקוחות הם מרכיב חשוב בכל חברה. התמהיל העסקי של החברה צריך לשים דגש רב על ניהול קשרי לקוחות כחלק מהתכנון העסקי. אבל כיצד לתכנן נכון את קשרי הלקוחות כדי למשוך לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים?
ניהול קשרי לקוחות- קריירה מרתקת / אביב יועצים
ניהול קשרי לקוחות או עבודה בקשרי לקוחות יכולה להיות אפשרות קריירה מעניינת ומרתקת לכל מי שרוצה לעבוד עם קהל ומתעניין בשיווק, יחסי ציבור, פרסום ובעולם העסקים.
: CRM ארבעת התכונות הבסיסיות / אביב יועצים
האתגרים אשר נגרמים עקב התנאים העכשויים בשוק העבודה התחרותי מאלצים חברות להעריך מוצרי CRM באור קריטי יותר מבעבר. מנהלי חברות רוצים יותר מה- CRM, אך הם רוצים את זה בצורה פשוטה וקלה יותר.
CRM: לאט יותר בבקשה! / אביב יועצים
אחד הדברים הקשים ביותר בתוכנית CRM הנו קביעת מדדי הצלחה. אחרי הכל, רבות כבר נכתב על מפעלי CRM ועל היכולת להבין לקוחות בהקשר של היחסים השונים שלהם עם החברה.
יוצרים חזון CRM: טיפים לקבלת ביצועי CRM מצויינים / אביב יועצים
במאמר זה נלמד על הצעד הראשון בדרך להפיכתו של חזון ה – CRM שלך למציאות: כיצד ליצור חזון שיניע את תהליך השינוי בחברה.
על שירות לקוחות: כיצד מורכבים מערכי שירות לקוחות ואיך משמרים לקוחות? / אריאל בונוס בע"מ
בתחילת המאה הקודמת מרביתם של העסקים אופיינו כעסקים קטנים שבהם היו מוכרים קבועים וקונים קבועים אשר קיימו ביניהם מערכת יחסים אישית. כיום,נוצר ניתוק בין הקונים למוכרים.
על שירות לקוחות: כיצד מורכבים מערכי שירות לקוחות ואיך משמרים לקוחות? / אריאל בונוס בע"מ
מטרתה של אסטרטגיית שירות הלקוחות להוביל את הארגון להישגים טובים יותר (מכירות) ולשפר תוצאות עסקיות. הצורך לשפר את השירות המוענק ללקוחות נובע גם כתוצאה מהחוקים השונים שנחקקים לטובת הצרכנים.