ניקוי שטיחים / אלי סרוגו

שטיחים במקום העבודה

 

אם היינו אומרים לכם שיש קשר לא מבוטל בין ניקוי שטיחים לבין תפוקת עובדים בארגון, הייתם מאמינים? ואם היינו אומרים לכם שיש מחקר שמוכיח את הקשר הזה?

 

במחקר מעט הזוי, אבל אמיתי, שנערך בקנדה, עלה קשר בין ניקוי שטיחים במשרדי עובדים לבין שיעורי תפוקה בעבודה. מחקרים שתומכים בהנחה זו בוצעו בארה"ב ומהם עלה כי מערכות מיזוג אוויר ממוחזר במשרדים גדולים, תורמות לעלייה של כ-15% בתפוקת העובדים.

את המחקרים לא הצלחנו להשיג, אבל החלטנו להניח כמה הנחות לגבי הסיבות שבהן נעוץ הקשר המוזר הזה בין ניקוי שטיחים לבין תפוקה:

         א.         ככלל, אתם חייבים להודות שקשר בין היגיינה לבין תפוקה בעבודה נשמע הרבה פחות מופרך. עכשיו כל מה שנותר הוא להמיר את ההיגיינה ב ניקוי שטיחים.

         ב.         באופן כללי, הקפדה על ניקוי שטיחים תקופתי עשויה להעיד על הגישה בארגון למצב במשרד, לרווחת העובדים, לתנאי העבודה שלהם ולסביבת העבודה שלהם. אם זה נכון, הרי שגם התפוקה שלהם מושפעת מהמשתנים הללו.

          ג.          באופן כללי, הצטברות של אבק יוצרת חלל בו האוויר שנושמים לא נקי, וגורם לעייפות, לעיניים שורפות ולנשימה לא חלקה. איך אלה יכולים לעלות בקנה אחד עם אפקטיביות ופריון בעבודה?

         ד.         אם יש במשרד אנשים שסובלים מאלרגיה, ובהתחשב בנתון השערורייתי על פיו 30% מאוכלוסיית העולם סובלת מאלרגיות נשימתיות, בכל משרד יהיה לפחות אדם אחד שסובל מאלרגיה, ואז הוא יסבול יותר מכולם מנוכחות של אבק.

 

כדי לחסוך בעלויות של חימום וקירור, בבניינים רבים נעשה נסיון למנוע כניסה של אוויר מבחוץ. הניסיון לחסוך בכסף יוצר נזקים במקום בו האוויר מזדהם, מרבצים של חיידקים ופתוגנים מתפתחים ועובדים השוהים בבניין הסגור במשך שעות רבות ברציפות, ללא אוורור, מפתחים תגובות אלרגיות, זיהומים ומחלות בדרכי הנשימה, כאבי ראש, גירוי של העיניים ושל מערכת הנשימה, שיעול, וגם עייפות וקשיי ריכוז. מיותר לציין שתפוקת העבודה יורדת משמעותית, ובאופן טבעי גם רווחיות הארגון נפגעת.

מה הקשר בין אוורור לבין ניקוי שטיחים? פשוט.

אם אוויר מזוהם משפיע על בריאות העובדים, על ערנותם ועל יכולת הריכוז שלהם, תפוקתם מושפעת ולכן רווחיות הארגון עולה או יורדת בהתאם.

במשפט אחד ניתן לומר כי ניקוי שטיחים מקצועי משפיע על רווחיות הארגון. נשמע הזוי, אבל כשמפרקים את המשפט לגורמים, ההיגיון הפנימי שלו הופך לברור הרבה יותר. אז לפני הכל, אווררו את החדרים, פתחו חלונות והפכו את מערכות המיזוג לפתוחות, אבל דאגו שהשטיחים, הספות והווילונות ינוקו באופן מקצועי לפחות אחת לחצי שנה, כדי לחסוך לעצמכם את מרבצי החיידקים וקרדית האבק, שמזהמים את האוויר שאתם נושמים.

אלי סרוגו
מנכ"ל חברת און סייט לניקוי שטיחים, ניקוי וילונות וניקוי ספות מקצועי.
מנכ"ל חברת און סייט לניקוי שטיחים, ניקוי וילונות וניקוי ספות מקצועי.
און סייט
לאחר 20 שנות נסיון של ניקוי וילונות , ניקוי ספות , ניקוי שטיחים ו ניקוי ריפודים , כבר אפשר להצהיר בפה מלא כי חברת ON-SITE היא החברה המובילה בארץ בשירותי ניקוי וילונות, ניקוי שטיחים, ניקוי ספות
אליעזר יפה 6
רעננה
09-7463389
קישור לאתר
עסקים - ניהול
תאריך: 31/3/2011
 


מאמרים נוספים בתחום עסקים - ניהול

תזרים המזומנים והקשר למבנה ההוצאות העסקי, למבנה התחרות הענפית, והבנק / עוזי פלג
העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק.
תוצר ניהולי בעייתי, היוצר בעצמו בעיות חדשות הוא וירוס ניהולי / עוזי פלג
שיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת.
להצליח בעסקים על פי רונן הלל / רונן הלל
כדי להצליח בעסקים ובנתיב החיים חשוב להקפיד על מספר כללים שאם תיישמו אותם סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו.
גיבוש אסטרטגיה שיווקית בחברות המוכרות לעסקים / גיא פרי
בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית בחברות המשווקות לעסקי (B2B), יש להבין את ההבדל במאפייני הביקוש בין שווקים עסקיים לשווקים צרכניים. שימוש בעקרונות נכונים, מאפשר לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור חברות המוכרות לע
בחירת ספק מדפים לאחסנה כבדה / עוזי פלג
היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם.
הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ? / יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין, מסביר בדרכו המיוחדת, מדוע רשתות השיווק לוחצות להעלות את חלקו של המותג הפרטי שלהן על המדף.
קופה רושמת לניהול המכירות / ClickUP .
קופות רושמות חכמות הן פתרון מקיף לניהול בית העסק וניהול המכירות.
מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות / עוזי פלג
ים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.
ארגון עסקי אשר איננו משלב בין אפקטיביות ויעילות הוא ארגון דפקטיבי / עוזי פלג
מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות.
ניקוי שטיחים / אלי סרוגו
אם היינו אומרים לכם שיש קשר לא מבוטל בין ניקוי שטיחים לבין תפוקת עובדים בארגון, הייתם מאמינים? ואם היינו אומרים לכם שיש מחקר שמוכיח את הקשר הזה?