דפוס מול אינטרנט / אביב יועצים

דפוס מול אינטרנט

 

עד למהפכת האינטרנט הייתה מהפיכת הדפוס המהפכה המשפיעה ביותר על חיינו במאות האחרונות. יותר אנשים בעולם הם יודעי קרוא וכתוב בזכותה ואנשים רבים יותר בעולם משכילים בזכותה. ספרים, מגזינים ועיתונים מגיעים לכל, מכל שכבות האוכלוסייה ולכל אחד יש סיכוי לדעת מה קורה בעולם סביבו ולהיחשף לדעות, לנושאים ולמחקרים שלא היה מגיע אליהם אילולא מהפיכת הדפוס.

אך בעשור האחרון האינטרנט החליף את הדפוס. מהפיכת האינטרנט פרצה לחיינו בסערה וכיום כמעט לכל אחד בבית יש חיבור לרשת האינטרנט ובאמצעותה הוא יכול לגלוש ולהתעדכן בזמן אמת במיליוני אתרים הנמצאים בהישג ידו. לאור זאת החלו להישמע חששות באשר לעתידם של מוצרי דפוס: הפרסום בדפוס, דפוס העיתונים והספרים, עתיד בית דפוס ועוד. במאמר זה ננסה לבחון האם החששות מוצדקות.

מצד אחד אכן נדמה שפחות אנשים קונים עיתונים ויותר אנשים מתעדכנים בזמן אמת באמצעות מהדורות החדשות המקוונות ואתרי החדשות. מערכות העיתונים הגדולות מיהרו לנצל את המדיום החדש והעבירו משאבים לטובת האינטרנט. חנויות הספרים נערכו גם הן וכדי לשכנע את ציבור הקוראים להשקיע כסף בדברי דפוס ולרכוש ספרים הן יוצאות במבצעים קיצוניים שגורמות לכעס מצד הסופרים ואנשי הוצאות הספרים.

באמצעות האינטרנט יכולים אנשים לתקשר זה עם זה בעוד שלא כל אחד יכול להיות בעלים של בית דפוס ובעוד שלהפיק דברי דפוס הוא משהו שכרוך בעלות לא מעטה. רבים מעדיפים לפתוח בלוג מאשר להקים עיתון דפוס.

מצד שני, בשנים האחרונות אנו רואים פופולאריות הולכת וגוברת דווקא למוצרי דפוס. עם ישראל רוכש ספרים בהמוניו בזכות המבצעים ואלפי כותרים חדשים יוצאים לאור בדפוס מדי שנה ומודפסים בבית דפוס של כל הוצאה והוצאה. עיתונים המחולקים חינם כמו "ישראל היום" פופולאריים יותר מתמיד ובתחנות האוטובוס ניתן לראות יותר אנשים מעלעלים בהם מאשר אנשים שגולשים באייפון.

לכן, אפשר גם לראות את מהפיכת הדפוס ומהפיכת האינטרנט לא כמתחרות זו בזו אלא כממשיכות זו את זו או משלימות זו את זו. בינתיים נראה שדפוס הוא כאן כדי להישאר. לא רק שהדפוס לא נעלם אלא שכיום בזכות הטכנולוגיה יש יותר ויותר אפשרויות למוצרי דפוס מעוצבים ויותר אנשים יכולים לייצר מוצרי דפוס בעצמם. גם עסקים קטנים יכולים כיום לפנות לבית דפוס ולהדפיס עבורם חומרי שיווק, מה שהיה פעם נחלתם רק של העסקים הגדולים בלבד.

גם הספר האלקטרוני לא מצליח להחליף את הספר בדפוס. אנשים רבים אינם מוכנים להחליף את הדפדוף בספר ואת ההרגשה המיוחדת של דבר דפוס במכשיר קר ואלקטרוני שלא מתחבר לדבריהם לחוויית הקריאה.

מצד שני, האינטרנט מצליח להביא אנשים ליותר ויותר דברי דפוס. חובבי ספרים יכולים לקרוא על ספרים חדשים באינטרנט ואחר כך לרכוש את אותם הספרים לצורך קריאה בדפוס. האינטרנט יכול לשמש כעוד אפיק פרסום למוצרי דפוס ואין לזלזל בו.

האינטרנט הפך בשנים האחרונות למסחרי יותר ויותר ועל רקע זה דווקא הדפוס נתפס עכשיו כמדיום אישי יותר והמוני פחות מהאינטרנט. זו הסיבה שאנשים עדיין ממשיכים לקנות את מהדורות סוף השבוע של העיתונים הגדולים וכל אחד מהעיתונים ממשיך להחזיק בית דפוס משגשג.

לסיכום ניתן לומר ששני המדיומים האינטרנט מצד אחד והדפוס מצד שני הם כאן כדי להישאר. שני המדיומים קשורים זה לזה ומפרים זה את זה ואינם בהכרח מנוגדים זה לזה. שני המדיומים ממשיכים להשפיע זה על זה וימשיכו להשפיע כך נראה גם בעתיד. ואם ניקח בחשבון את המשפט המפורסם של חוקר התקשורת מרשל מקלוהן: המדיום הוא המסר, נבין שגם לדפוס וגם לאינטרנט יש מסר חשוב בדבר מהפיכת מידע וחשיבות המידע שעלינו להפנים. 

אביב יועצים
כתיבת תוכן איכותי.
כתיבת תוכן איכותי.
אביב יועצים
ייעוץ שיווקי וקידום אתרים באינטרנט.
מרכז הארץ
-
קישור לאתר
עסקים - שיווק ופרסום
תאריך: 31/7/2011
 


מאמרים נוספים בתחום עסקים - שיווק ופרסום

שילוט במודיעין / לילך כהן
ם עסק חדש, אתם צריכים שילוט שיאמר לעוברים ושבים שהעסק שלכם נמצא במקום. זהו אמצעי הפרסום הזמין ביותר, אם הוא מבוצע נכון. אז איך בוחרים שילוט במודיעין מהם סוגי השלטים הקיימים? כל התשובות במאמר שלפניכם.
כרטיסי ביקור- לא רק לעסקים / מרטין בוקסדורף
נכון, כולנו מכירים את כרטיסי הביקור כעניין עסקי נטו, אך ידעתם שבמדינות אחרות כאשר פוגשים בחורה בבר, נותנים לה כרטיס ביקור?
דפוס חשוב: הזמנות לאירוע / אביב יועצים
בדרך כלל אנו באים במגע עם בית דפוס כחלק מההכנות של אירוע מרגש בחיינו: חתונה, ברית או בריתה, בת מצווה או בר מצווה. באירוע זה אנו רוצים לשלוח הזמנות אישיות ומיוחדות.
דפוס מול אינטרנט / אביב יועצים
עם התפתחות האינטרנט החלו להישמע חששות באשר לעתידם של מוצרי דפוס: הפרסום בדפוס, דפוס העיתונים והספרים, עתיד בית דפוס ועוד. במאמר זה ננסה לבחון האם החששות מוצדקות.
דפוס ומוצריו שכל עצמאי צריך / אביב יועצים
עכשיו אחרי שהקמת את העסק, נרשמת כחוק ושיווקת את עצמך, הלקוחות מתחילים לזרום וכדאי שתפנה לבית דפוס ותדפיס כמה מוצרי דפוס משרדיים.
דפוס: החשיבות של מוצרי דפוס לעסק שלך / אביב יועצים
עולם העסקים נאלץ בשנים האחרונות להתמודד עם המדיה הדיגיטאלית. אך מחוץ לרשת האינטרנטית עדיין ממשיכים העסקים להתבצע בצורה דומה מאד לשיטה הישנה ועדיין יש חשיבות לדברי דפוס הנושאים את שם העסק.
דפוס: הפצת פליירים בדפוס- האם זה עובד? / אביב יועצים
אנשים אולי מקטרים כשדוחפים לידיהם דברי דפוס, אבל האמת היא שאחוז מאד גבוה מהם בוחנים את הפלייר ואת דבר הדפוס, מתוודעים לשם העסק ובודקים האם הפלייר רלוונטי עבורם.
מוצרי קד"מ ככלי למיתוג ולהעצמת המותג בקרב הלקוחות / טקסס מוצרי פרסום ומתנות עם לוגו
מוצרי קידום מכירות ממותגים במותג ופרסום שלכם , הם כלי שיווקי רב עוצמה לחיזוק המותג שלכם ולהעצמת המיצוב העסקי בקרב לקוחתכם במאמר זה נסקור על היתרונות ועל הדרכים להפקת המוצר קד"מ הטוב ביותר
שינויים חריפים בתחומי הדפוס והאלומיניום- האינטרנט מוריד מחירים / מרטין בוקסדורף
הפרסום באינטרנט הוריד את רמות המחירים בכל התחומים הקיימים אצל בעלי מקצוע ובעלי עסקים בכלל. איך נתח הרווחים יורד בגלל האינטרנט
דפוס: מבט מבפנים / אביב יועצים
יש הרבה מעצבי דפוס שעובדים כפרילנסרים בנוסף לעבודתם כשכירים, והם חוו על בשרם מגוון של לקוחות. מעצבים בדרך כלל רואים את עצמם כאומנים, ולכן הם לא יסכימו לכל בקשה של לקוח.